Mä en ala. Siis nyt vuorostaa netti toimii ja treenit tökkii :) Rupsun treenit sujuu kivasti edelleen, mutta Troippe aiheuttaa mulle vuorostaan ahdistusta. Ja ahdistus on huono asia koirankoulutuksessa!

Olen siis kokeillut nyt jälleen luoksetuloa ja noutoa frisbeellä. No, vauhtia ja voimaa tulee kyllä, mutta sitten tulee plussana loppumatkan hienoinen hidastelu ja kaartaminen. Eli kyttää mistä lelu lentää :( Eli ei toimi tämäkään.

Täytyy edelleen uskoa, että ei osaa tulla vielä kovaa mun eteen. On oppinut hidastamaan ja luulee, että tämä on oikein. Nyt annan pennen tarjota eteentuloa ja mun täytyy välittömästi palkata se kun tulee eteen. Ja kokeilen jotain superlelua. Jos tällä nopeutuisi. Samalla kokeilen omaa liikettä taakse, sillä tämä auttaa penneä. Vähennän sitten pikku hiljaa apuja pois. Eli ei saa enää tulla hitaasti eteen => helpotettava, jotta osaa tulla lujaa loppuun asti. Sitten kun avut vähennetty ja osaa tulla lujaa eteen => jätetään huonoimmat palkkaamatta. Tällä sen pitäisi toimia! Sitten seuraamiseen, huah! Miksi mä en malta... Eli en voi edetä askelissa, jos alkaa edistämään. Eli nyt täytyy vain hinkuttaa se määrä askelia minkä kestää! Ja jos pääsee edistämään niin silloin otan peruutusta ja aloitus uudestaan. Palkan kanssa pitää olla tarkkana, eli palkka vaikka kainalosta ja aina taakse!! Ajatus saatava TAAKSE!

Eli nyt täytyy palata taaksepäin ja muistaa, että Troippe on vielä nuori koira. Ja nyt omaan asenteeseen rutkasti positiivisuutta lisää, treenaamisen tulee olla kivaa molemmille :) Kiitos Janita, Tini ja Piia tuesta ja neuvoista.